niedziela, 21 lipca 2013

Sałatka z czereśniami i gorgonzolą

Kolejny pomysł na wykorzystanie sezonowych owoców w sałatce - tym razem połączyłam czereśnie z gorgonzolą. Szczerze przyznaję, że nie jest to mój autorski pomysł. Szperałam w internecie w poszukiwaniu pomysłów na sałatkę ze świeżymi czereśniami i trafiłam na kilka przepisów na połączenie czereśni właśnie z tym włoskim serem z zieloną pleśnią o intensywnym smaku. Ostatecznie nie skorzystałam jednak z żadnego ze znalezionych przepisów, zapożyczając jedynie połączenie czereśni z gorgonzolą. Reszta to moja propozycja :)

Sałatka z czereśniami i gorgonzolą

Składniki (porcja dla 1 osoby):
  • 2 garści sałaty (u mnie roszponka, moim zdaniem najlepiej pasuje, ale może też być miks różnych sałat lub sałata masłowa; ze względu na intensywny smak sera, raczej nie rukola - ale to tylko moje zdanie)
  • 10 dojrzałych, słodkich czereśni (najlepiej takich ciemnych)
  • ok. 60g sera gorgonzola (ja wybrałam odmianę dolce o rozpływającej się konsystencji i delikatniejszym smaku, ale można też wybrać bardziej zwartą i intensywną w smaku, o nazwie piccante; chcącym zgłębić wiedzę na temat gorgonzoli, polecam tego bloga serowego)
  • 5-6 orzechów pekan (ew. mogą być też laskowe)
  • 3 łyżeczki oliwy z oliwek
  • 1 łyżeczka octu balsamicznego
  • sól i pieprz do smaku
Przygotowanie:
  1. na talerzu rozkładamy sałatę
  2. z oliwy, octu balsamicznego, soli i pieprzu (do smaku) przygotowujemy dressing
  3. dressingiem polewamy sałatę, możliwie równomiernie
  4. czereśnie myjemy, pozbawiamy ogonków i pestek, rozrywając owoce na pół
  5. na sałacie doprawionej dressingiem układamy połówki czereśni
  6. ser dzielimy na małe kawałki (na 1 kęs) i rozkładamy na sałacie z czereśniami
  7. na końcu całość posypujemy pokruszonymi orzechami
Smacznego :) Nie zwlekajcie z wypróbowaniem przepisu, sezon czereśniowy nie trwa wiecznie ;)

1 komentarz:

  1. Nie wpadłabym na takie połączenie, ale póki sezon czereśniowy trwa - wykorzystam je.:)

    OdpowiedzUsuń