poniedziałek, 27 czerwca 2011

Menedżerskie muffiny z rabarbarem i kruszonką

Tak się zdarzyło, że ostatnio dostałam awans na stanowisko menedżerskie. Okazja ta została odpowiednio uczczona w gronie współpracowników :) Lubię świętowanie małych okazji i staram się piec słodkości dla osób, z którymi pracuję. Bo ich lubię i wiem, że oni lubią słodkości. Poza tym zauważyłam, że muffinek (bo najczęściej piekę właśnie muffiny) potrafi wprawić moje koleżanki i kolegów w dobry nastrój, nawet w takie dni, w które jakiekolwiek oznaki dobrego nastroju są nieuzasadnione. Tak więc były muffiny cytrynowe w mikołajkowych papilotkach na 6 grudnia, były pomarańczowe z kawałkami gorzkiej czekolady na walentynki, był mus czekoladowy na Dzień Dziecka, a z okazji awansu były muffiny z rabarbarem. Średnio eleganckie, ale za to puszyste, wilgotne w środku i z sezonowym owocem (o ile rabarbar to owoc ;). Feedback (jak mawiają w korporacjach) był pozytywny. A oto przepis (zmodyfikowany, oryginał pochodzi stąd):

Składniki:
2 szklanki mąki pszennej
2,5 łyżeczki proszku do pieczenia
5 łyżek cukru
1/4 łyżeczki soli
1 szklanka maślanki (to jest modyfikacja nr 1)
1 jajko
100 ml oleju
200 - 300 g rabarbaru

Przygotowanie:
Nagrzać piekarnik do temperatury 200 stopni Celsjusza. Rabarbar umyć, obrać i pokroić na niewielkie kawałki (ja pokroiłam w poprzek łodygi, na kawałki wielkości ok 5 mm).  W jednej misce wymieszać mąkę (wcześniej przesiać), proszek do pieczenia, cukier i sól. W drugiej maślankę, jajko i olej. Obie mieszaniny połączyć, dodając pokrojony rabarbar. Dobrze wymieszać (ale raczej łyżką niż w robocie kuchennym, żeby nie przedobrzyć). Papilotki napełniać do 2/3 wysokości, na wierzchu posypać kruszonką (modyfikacja nr 2) z tego przepisu (mi zostały ok 2 garści z kruchego ciasta z rabarbarem, które zamroziłam; na tę ilość muffinów proporcje z tego przepisu na kruszonkę można zmniejszyć ok. cztery razy i zrobić mniejszą ilość). Piec 20-30 min (wnioskując o stopniu upieczenia po wyglądzie) w 200 stopniach. Po upieczeniu wystudzić przed konsumpcją. Z tej ilości składników wyszło mi ok. 18 muffinów w papilotkach w grochy nabytych w DUKA o średnicy ok. 5cm.

Smacznego :)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz